Aktualno

Dobrodošli na spletni strani projekta Dovolj, namenjenega spodbujanju razprave o različnih možnostih razvoja ter razumevanju koncepta blaginje in rasti med strokovnjaki, odločevalci in zainteresirano javnostjo.

Vabljeni k ogledu, če imate tudi vi Dovolj!

Novosti v knjižnici

V našo knjižnico smo dodali tri zanimive prispevke,

dva v slovenskem jeziku,

prvi govori o Času, delu in nedelu:
Lozar Anita, Proti delu, za počitnice.

Drugi pa o prelaganju odgovornosti oz. o (samo)odgovornosti med državljani in državo:

Nina Vodopivec, Pomagaj si sam, samoodgovornost kot izziv ali grožnja.

tretjega pa v angleškem jeziku, o koncu neskončne rasti in dvigalu:
Richard Heinberg, Why Growth Is Ending (the elevator pitch).

Prijetno branje.

Global noise - globalni ropot v ljubljani

V soboto, 13. oktobra, se je zgodil protestni zbor ob prvi obletnici gibanja Occupy.
Navzočim in odsotnim smo zastavili vprašanje “Lahko smo krotki in utišani. Je to vse?”.
S Kongresnega trga so udeleženci spontano prenesli glinenčke na prizorišče njihovih poletnih protestov – pred slovenski parlament, kjer se njihovi obrisi še vedno upirajo.

Ropot je bil, tudi v obliki glasbe.
Vprašanje pa je: kako narediti ropot slišen?

O glinenčkih, ki so bili tudi tokrat aktivni pa več tukaj.

1-475x316

2-475x391

4-475x316

Dovolj točk zvestobe

 

Ljubljana, 8. september 2012 – V četrtek, 6. septembra, smo v okviru kampanje DOVOLJ v Focusu in Humanitasu na Kongresnem trgu v Ljubljani opozarjali na problematiko potrošnje.

Preberi več: Dovolj točk zvestobe

Imate DOVOLJ točk zvestobe?

4.9.2012 - DOVOLJ!…da smo ljudje potrošniki in da smo ljudje potrošna dobrina

Pridružite se kampanji DOVOLJ in se udeležite naslednjih dogodkov:

Četrtek, 6.9.2012 od 14ih do 19ih na Kongresnem trgu Butalski mestni svet z Improleptiko ob 17ih. Šola pod soncem od 14ih do 19ih.*

(*)v primeru slabega vremena bo dogodek prestavljen Obetajo se tudi bogate nagrade in popusti (90% popust na delo, zdravje itd.) ter totalna razprodaja sreče. Če pokličete v prvih 10 minutah, boste dobili dve informaciji za ceno ene. Reklamacij ne upoštevamo. Vljudno vabljeni! Medijski pokrovitelj dogodka: Radio Študent

Se kdaj vprašate, kaj počnemo s svojim planetom, ljudmi okoli sebe in sami s sabo? Trošimo vse več in vse hitreje, tudi ljudi, ne le dobrin. Ljudje smo postali potrošniki in obenem potrošna dobrina. Potrošnja je postala naš življenjski cilj, ideologija, a zadovoljstva nam ni prinesla. Naša gospodarstva so strukturno odvisna od potrošnje. Potrošnja oz. potrošništvo kot življenjski slog je sčasoma postalo tako sinonim, kot tudi ena od največjih ovir za kakovostno življenje. Današnji tržni sistem temelji na nenehni rasti in povečanju dobička, podjetja pa za svojo rast in povečanje dobička potrebujejo družbo, ki je ujeta v sistem, kjer se potrebe ustvarjajo hitreje, kot jih mi uspemo zadovoljiti. Gonilo potrošnje je namreč v tem, da se umetno ustvarja razkorak med našimi potrebami in možnostjo, da te potrebe zadovoljimo. Da bi lahko nenehno vrteli kolesje proizvodnje in potrošnje, podjetja danes aktivno oblikujejo naša življenja, tako skozi oglaševanje, kot tudi skozi ustvarjanje družbenih vrednot. A podatki kažejo, da rast in potrošnja ne prispevata vedno k povečanju blagostanja posameznika in družbe. V razvitih državah gospodarske rasti ni mogoče povezati s povečanim blagostanjem in zadovoljstvom že od 1960 dalje. Bolj kot gospodarski sistem spodbuja ljudi k sledenju materialističnih ciljev, kot so denar, popularnost ali luksuzne dobrine, nižje so stopnje zadovoljstva in sreče med ljudmi, večje pa so stopnje depresije, strahu in nezadovoljstva. Materialistične vrednote tako nimajo negativnega vpliva le na posameznike in njihov neodgovoren odnos do družbe in okolja, temveč tudi na ljudi okoli njih. Zaradi prekomernega trošenja smo ljudje prebili že kar nekaj omejitev, ki nam jih postavljata okolje in družba. Počasi prihaja na dan ugotovitev (tako med znanstveniki, kot civilno družbo), da neskončna gospodarska rast na omejenem planetu ni mogoča. Zato moramo ugotoviti, kako se lahko razvijamo odgovorno do okolja in družbe. Zanima nas, kako lahko živimo v družbi, ki je odgovorna do soljudi in do narave, v družbi, kjer je kakovost pomembnejša od količine, družbi, ki je aktivna ter v kateri se ljudje trudimo, da s svojimi odločitvami in dejanji kaj spremenimo. Namen kampanje DOVOLJ je spodbuditi kritično razmišljanje in zavedanje lastne odgovornosti za družbo in okolje, v katerem živimo. Od 28.5 do 1.6. se bodo pod okriljem kampanje DOVOLJ zvrstile številne aktivnosti, ki jih organizirata Društvo Humanitas in Društvo Focus.  Preko dogodkov v tem tednu želimo izzvati drugačno razumevanje kakovosti življenja in spodbujati načine razmišljanja in ravnanja, ki nas lahko pripeljejo do družbi in okolju odgovornemu razvoju. Čas je, da rečemo Dovolj!

Česa imajo dovolj mimoidoči v Ljubljani?

Paco LJ_4

Ljubljana, 2. december 2011 - Včeraj se je v okviru projekta Dovolj na sprehod po Ljubljani odpravil Paco, ki je ljudi spraševal, česa imajo dovolj.

Preberi več: Česa imajo dovolj mimoidoči v Ljubljani?