Imate DOVOLJ točk zvestobe?

4.9.2012 - DOVOLJ!…da smo ljudje potrošniki in da smo ljudje potrošna dobrina

Pridružite se kampanji DOVOLJ in se udeležite naslednjih dogodkov:

Četrtek, 6.9.2012 od 14ih do 19ih na Kongresnem trgu Butalski mestni svet z Improleptiko ob 17ih. Šola pod soncem od 14ih do 19ih.*

(*)v primeru slabega vremena bo dogodek prestavljen Obetajo se tudi bogate nagrade in popusti (90% popust na delo, zdravje itd.) ter totalna razprodaja sreče. Če pokličete v prvih 10 minutah, boste dobili dve informaciji za ceno ene. Reklamacij ne upoštevamo. Vljudno vabljeni! Medijski pokrovitelj dogodka: Radio Študent

Se kdaj vprašate, kaj počnemo s svojim planetom, ljudmi okoli sebe in sami s sabo? Trošimo vse več in vse hitreje, tudi ljudi, ne le dobrin. Ljudje smo postali potrošniki in obenem potrošna dobrina. Potrošnja je postala naš življenjski cilj, ideologija, a zadovoljstva nam ni prinesla. Naša gospodarstva so strukturno odvisna od potrošnje. Potrošnja oz. potrošništvo kot življenjski slog je sčasoma postalo tako sinonim, kot tudi ena od največjih ovir za kakovostno življenje. Današnji tržni sistem temelji na nenehni rasti in povečanju dobička, podjetja pa za svojo rast in povečanje dobička potrebujejo družbo, ki je ujeta v sistem, kjer se potrebe ustvarjajo hitreje, kot jih mi uspemo zadovoljiti. Gonilo potrošnje je namreč v tem, da se umetno ustvarja razkorak med našimi potrebami in možnostjo, da te potrebe zadovoljimo. Da bi lahko nenehno vrteli kolesje proizvodnje in potrošnje, podjetja danes aktivno oblikujejo naša življenja, tako skozi oglaševanje, kot tudi skozi ustvarjanje družbenih vrednot. A podatki kažejo, da rast in potrošnja ne prispevata vedno k povečanju blagostanja posameznika in družbe. V razvitih državah gospodarske rasti ni mogoče povezati s povečanim blagostanjem in zadovoljstvom že od 1960 dalje. Bolj kot gospodarski sistem spodbuja ljudi k sledenju materialističnih ciljev, kot so denar, popularnost ali luksuzne dobrine, nižje so stopnje zadovoljstva in sreče med ljudmi, večje pa so stopnje depresije, strahu in nezadovoljstva. Materialistične vrednote tako nimajo negativnega vpliva le na posameznike in njihov neodgovoren odnos do družbe in okolja, temveč tudi na ljudi okoli njih. Zaradi prekomernega trošenja smo ljudje prebili že kar nekaj omejitev, ki nam jih postavljata okolje in družba. Počasi prihaja na dan ugotovitev (tako med znanstveniki, kot civilno družbo), da neskončna gospodarska rast na omejenem planetu ni mogoča. Zato moramo ugotoviti, kako se lahko razvijamo odgovorno do okolja in družbe. Zanima nas, kako lahko živimo v družbi, ki je odgovorna do soljudi in do narave, v družbi, kjer je kakovost pomembnejša od količine, družbi, ki je aktivna ter v kateri se ljudje trudimo, da s svojimi odločitvami in dejanji kaj spremenimo. Namen kampanje DOVOLJ je spodbuditi kritično razmišljanje in zavedanje lastne odgovornosti za družbo in okolje, v katerem živimo. Od 28.5 do 1.6. se bodo pod okriljem kampanje DOVOLJ zvrstile številne aktivnosti, ki jih organizirata Društvo Humanitas in Društvo Focus.  Preko dogodkov v tem tednu želimo izzvati drugačno razumevanje kakovosti življenja in spodbujati načine razmišljanja in ravnanja, ki nas lahko pripeljejo do družbi in okolju odgovornemu razvoju. Čas je, da rečemo Dovolj!